Monday, February 22, 2010

Sid Meier's Pirates~

Game ni sebenarnya dah lama ada kat pasaran dan aku pon beli game ni time aku form 4 @ 5 ( xingat daa :P )
Aku main pon da 3 kali tapi baru semalam aku betul2 habis main, tu pon ambik masa 4 hari huhu :D
1st time aku main game ni time aku sekolah teknik dulu kat sebuah CC yang  bernama E-flow (ingat lagi tu haha :D )
CC ni la port aku dan kawan2 melepak time fly..
Ok balik ke cite game ni..
Game ni pasal seorang lelaki yang kehilangan family dia sebab kena kidnap dengan seorang mamat ni yang bernama Marquis Montalban. So, main quest game ni korang kena la cari mamat ni dan kalahkan dia.
Selain main quest ni, ada lagi quest2 lain macam yang aku list kan kat bawah ni :-
  • Cari harta karun 9 orang lanun yang ternama
  • Bunuh atau kalahkan 9 orang lanun yang ternama
  • Cari 4 buah bandar yang hilang
  • Kalahkan penjahat2 yang lari menyorok dekat dalam tavern 
Game ni gak agak menarik sebab gameplay dia yang pelbagai contohnya:-
  • Ship battle ( korang lawan guna 3 jenis meriam Round Shot,Chain Shot dan Grape Shot)
  • Sword-fight ( lawan pedang ni lak ada dekat 4 tempat, atas kapal, dalam tavern, tepi kolam dan atas tower)
  • Strategy-battle ( time ni lawan untuk jajah sesebuah bandar,kena lawan dengan guard )
  • Menari ( yup! menari dengan anak2 governor :) )
  • Korang gak boleh kahwin dalam game ni tapi terhad untuk kahwin 1 je lol, calon2 isteri yang merupakan anak2 governor pulak terbahagi kepada 3, plain,attractive dan beautiful.
Ok lah cerita banyak2 pon x guna kan, sila2 lah usha screenshot dan video kat bawah ni :D























No comments:

Post a Comment